تمیز کننده ها ی جرم ولکه

شما به کدام یک ازهنرهای زیر بیشترعلاقه مندید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 458
کل نظرات : 356

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 29
باردید دیروز : 106
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 5415
بازدید سال : 13635
بازدید کلی : 149140

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هنر کده طلایی و آدرس 

ahlehonar.LXB.com 

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 106
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 5415
بازدید کل : 149140
تعداد مطالب : 458
تعداد نظرات : 356
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فرهمندی
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1393
نظرات


 ازبین برندهِ خط اتو:
تا به حال پیش آمده که بخواهید خط اتوی شلوار را عوض کنید یا دم پای شلوار را باز کنید، اما خط اتوی قبلی لباس را نازیبا کرده باشد؟ برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد؛ اسفنجی آغشته به سرکه سفید را روی محل مورد نظر بمالید تا خط اتوی قبلی برطرف شود. سپس شلوار را بشویید و دوباره اتو کنید.

پاک کنندهِ جرم و گچ اتو:
اتوهای بخار در اثر استفاده از آب های سنگین هر چند وقت یک بار گچ می گیرند و راه عبور بخار در آنها مسدود می شود.  برای جرم گیری اتوی بخار و رفع گچ، مقداری سرکه سفید (سرکه تصفیه شده) داخل محفظه آب آن بریزید. بعد از ۲۴ ساعت، آن را خالی کنید؛ و سپس با چند بار پر و خالی کردن از آب، محفظه را شستشو دهید.
رسوبات و گچ داخل محفظه از بین خواهد رفت.

تمیزکردن اتو:
۱- اتو را به شدت گرم کنید و سپس روی پارچه خشن و بی مصرفی بکشید تا تمیز شود.
۲- در صورتی که کف اتوی شما از جنس تفلون نباشد ، می توانید با کشیدن یک تکه سنباده به کف اتو آن را تمیز کنید

یخچال:
- برای تمیز کردن دیوارهای داخلی یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید. سپس با دستمال تمیز خشک نمایید. جوش شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد.

- قفسه ها و کشوهایی را که می توان بیرون آورد می توانید با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و پس از خشک شدن دوباره در یخچال قرار دهید.

- پشت یخچال را تمیز نگاه دارید. برای پاک کردن این قسمت دوشاخه یخچال را بیرون آورید؛ و دستگاه را کمی جلو بکشید. به وسیله جاروبرقی گردوغبار پشت یخچال را بزدایید. به این ترتیب دستگاه بهتر کار می کند و عمر بیشتری خواهد داشت.

نکته ای در مورد تمیز کردن چرم:
اگربا گردگیری اولیه ، چرم تمیز نشد، مقداری کف صابون درست کنید و با فرچه، کف صابون را روی وسیله چرمی بمالید و با پارچه خشک کنید . حالا صبر کنید تا چرم ، خوب خشک شود، بعد آن را چرب کنید و واکس بزنید.


زدایندهِ بو از لباس:
سرکه در زدودن بوهای بد از لباس به خصوص بوی سیگار بسیار مفید است. وان را از آب داغ پر کنید و یک لیوان سرکه در آن بریزید. سپس لباس را بالای آن آویزان کنید تا در اثر بخار حاصل، بوی نامطبوع از بین برود. به جای وان می توان از تشت استفاده کرد. در این صورت به یک فنجان سرکه نیاز است.

حفظ کنندهِ رنگ لباس های تیره:
کمتر کدبانویی است که برای شستن لباس های تیره رنگ مشکل نداشته باشد. این لباس ها در حین شستشو رنگ زیادی از دست می دهند و لباس بور و کدر می شود. توصیه می کنیم ابتدا لباس تیره (مقنعه، مانتو، چادر و…) را حدود بیست دقیقه در ظرفی حاوی آب و یک فنجان سرکه سفید بخیسانید. سپس با ماده شوینده سبک مثل شامپو یا مایع لباسشویی آن را بشویید و آب بکشید. سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ لباس و در ضمن باعث براق ترشدن لباس می شود.

چاره  لباس سفیدی که لک شده:
اگر می خواهید یک لباس سفید که لک شده را دوباره سفید کنید به این دستور العمل توجه کنید:
نیم پیمانه پودر شوما + نیم پیمانه پودر ماشین ظرف شویی + یک پیمانه مایع سفید کننده را مخلوط کنید و لباس را ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید

تمیز کردن مایکروفر:
اگر مایکروفر نیاز به تمیز شدن دارد، محلول دو قاشق غذاخوری آب لیموترش با بیکینگ پودر در یک پیمانه آب را مدت چهار تا شش دقیقه در مایکروفر بجوشانید. سپس با دستمال دیواره ها را تمیز و خشک کنید.

همچنین میتوان  نیمی از یک لیموترش بزرگ را در کاسه ای آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه (بسته به میزان کثیفی دستگاه) در مایکروویو بجوشد. بخار لیمو باعث تبخیر لکه های چرب می شود و بوی بد را از میان می برد. در پایان با یک دستمال کتانی خشک دیواره های داخل دستگاه را تمیز کنید.

دستمال آغشته به آب لیموترش تازه یا الکل نیز برای تمیز کردن مایکروویو و از بین بردن چربی ها بسیار سودمند است. هرگز از دستمال زبر، اسکاچ یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید. برای پیشگیری از پاشیدن چربی غذا به دیواره ها بهتر است هنگام پخت روی غذاهای چرب را با سلفون بپوشانید.


 تمیزکنندهِ قهوه جوش و کتری:
اگر قهوه جوش یا کتری جرم بسته یا آلوده شده، برای پاک کردن آن لازم نیست به مواد شیمیایی متوسل شوید. کافی است مقدار مساوی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید و درون ظرف بریزید و بگذارید بجوشد. زمان لازم برای جوشیدن محلول، به سختی جرم بستگی دارد. با این شیوه می توانید به سادگی از شر این رسوبات نجات یابید.

جلا دادن ظروف آلومینیومی:
برای زدودن لک های سطوح داخلی ظروف آلومینیومی، کافی است ظرف را از آب داغ پر کنید و به ازای هر لیتر آب، دو قاشق خمیر مایه به آن بیفزایید. سپس ده دقیقه محلول درون ظرف را بجوشانید تا لکه ها آرام آرام محو شوند. در پایان، ظرف را به شیوه معمول بشویید و خشک کنید.

همچنین برای پاک کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود


تعداد بازدید از این مطلب: 1003
موضوعات مرتبط: نکات ریز خانه داری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود